Løb med hold Blå

For dig som endnu ikke løber eller har motioneret tidligere. Målet med den blå træning er at få dig i storform op til Vestkystløbet. Formen skal være så optimal, at du får en god oplevelse, når du "løber med" på den korte rute til Vestkystløbet. Det blå program er en blanding af gang og løb, f.eks. 2 minutters gang, 2 minutters løb, 2 minutters gang osv. Træningsmængden stiger gradvist fra 20 minutter til 36 minutter. Der er blå træning hver tirsdag med holdleder til at holde tiderne. Foruden tirsdagstræningen vil det være godt, hvis du går en eller to korte ture hver uge.

 

Løb med hold Gul

For dig som kan finde på at tage cyklen eller gå en tur 1 til 2 gange om ugen. Målet med den gule træning er ligeledes at få dig i storform op til Vestkystløbet. Du skal også have en god oplevelse, når du "løber med" på den korte rute til Vestkystløbet. I det gule program øger vi hurtigere andelen af minutter med løb i forhold til andelen af minutter med gang, og tempoet er lidt højere end på det blå hold. Træningsmængden stiger gradvist fra 26 minutter til 45 minutter. Der er gul træning hver tirsdag med holdleder til at holde tiderne. Foruden tirsdagstræningen vil det være godt, hvis du går to korte ture hver uge.

 

Løb med hold Lilla

For dig der allerede løber lidt eller dyrker en anden idræt en gang om ugen. Målet med den lilla træning er at kunne løbe den lange rute til Vestkystløbet. Træningsmængden stiger gradvist fra 30 minutter til 61 minutter, og tempoet er lidt højere end på det gule hold. Der er lilla træning hver tirsdag med holdleder til at holde tiderne. Foruden tirsdagstræningen vil det være godt, hvis du går to ture hver uge.

 

Løb med hold Rød

For dig som løber regelmæssigt. I lighed med den lilla træning er målet for den røde træning den lange rute til Vestkystløbet. I modsætning til de øvrige programmer, der er baseret på tid (minutter), er det røde program baseret på distance (kilometer). Vi opfordrer dig til at komme alle 3 gange om ugen, når Esbjerg Atletik og Motion har fællestræning. Meningen er, at du fra første træning skal løbe sammen med erfarne løbere fra Esbjerg Atletik og Motion. Der vil således være flere røde hold, der løber med forskellig hastighed, men alle hold løber den samme rute og samme distance. Får du startet på et rødt hold, der løber lidt for hurtigt, kan du altid lade dig falde tilbage og blive opslugt af næste hold. De erfarne løbere fra Esbjerg Atletik og Motion vil guide dig rundt på aftalte ruter i Vognsbølparken, Hospitalsskoven og Nørreskoven. Når du har løbet den aftalte distance, kan du forlænge turen i det omfang, som din form tillader.

 

Løb med Kom-i-gang (Nybegyndere)

Kom-i-gang hold. I denne sæson tilbyder EAM et nyt hold. Det er for dig, der er motiveret for at komme i gang med at løbe, og som ikke har dyrket løb eller særlig meget motion tidligere.
Vi løber ikke i bestemt tempo eller distance. Vi tilpasser det til dig, men med det mål, at du fortsætter med at løbe, gerne på et af de andre hold i EAM Motion. For interesserede på holdet træner vi op til deltagelse på den korte rute i Vestkystløbet.

 

Halvmarathontræning 2½ time

For dig som løber 2-3 gange om ugen og gerne vil gennemføre Esbjerg City Half d. 25/6.

Halvmaratontræningen er et 14-ugers træningsprogram fordelt på to hold: Det ene hold er til dig, som løber jævnligt og kan løbe 8 km på en lille time og har som målsætning at gennemføre på en tid omkring 2½ time.

 

Halvmarathontræning 2 timer

Det andet hold er til dig, som løber 2-3 gange om ugen og kan løbe 10 km på ca. en time. Din målsætning er at gennemføre på en tid omkring 2 timer.

Lige som rød hold opfordrer vi til at du kommer alle tre gange om ugen, hvor vi om lørdagen vil løbe de længere ture, som slutter af med en 18 km tur to uger før Esbjerg City Half.