Løb med hold Blå

For dig som lige er begyndt at løbe eller har motioneret tidligere. Målet med den blå træning er at få dig i storform op til Vestkystløbet. Formen skal være så optimal, at du får en god oplevelse, når du "løber med" på den korte rute til Vestkystløbet. Det blå program er en blanding af gang og løb, f.eks. 2 minutters gang, 2 minutters løb, 2 minutters gang osv. Træningsmængden stiger gradvist fra 20 minutter til 36 minutter. Der er blå træning hver tirsdag med holdleder til at holde tiderne. Foruden tirsdagstræningen vil det være godt, hvis du går en eller to korte ture hver uge, og du er også velkommen til at deltage i torsdags- og lørdagstræningerne, hvor der dog ikke er tilknyttet trænere.

 

Løb med hold Lilla

For dig som kan finde på at tage cyklen eller gå en tur 1 til 2 gange om ugen. Målet med det lilla træning er ligeledes at få dig i storform op til Vestkystløbet. Du skal også have en god oplevelse, når du "løber med" på den korte rute til Vestkystløbet. I det lilla program øger vi hurtigere andelen af minutter med løb i forhold til andelen af minutter med gang, og tempoet er lidt højere end på det blå hold. Træningsmængden stiger gradvist fra 26 minutter til 45 minutter. Der er lilla træning hver tirsdag med holdleder til at holde tiderne. Foruden tirsdagstræningen opfordres du til at deltage i torsdags- og lørdagstræningerne, hvor der dog ikke er tilknyttet trænere.

 

Løb med hold Rød

For dig som løber regelmæssigt. Målet for den røde træning er den lange rute til Vestkystløbet. I modsætning til de øvrige programmer, der er baseret på tid (minutter), er det røde program baseret på distance (kilometer). Vi opfordrer dig til at komme alle 3 gange om ugen, når Esbjerg Atletik og Motion har fællestræning. Meningen er, at du fra første træning skal løbe sammen med erfarne løbere fra Esbjerg Atletik og Motion. Der vil således være flere røde hold, der løber med forskellig hastighed, men alle hold løber den samme rute og samme distance. Får du startet på et rødt hold, der løber lidt for hurtigt, kan du altid lade dig falde tilbage og blive opslugt af næste hold. De erfarne løbere fra Esbjerg Atletik og Motion vil guide dig rundt på aftalte ruter i Vognsbølparken, Hospitalsskoven og Nørreskoven. Når du har løbet den aftalte distance, kan du forlænge turen i det omfang, som din form tillader. Der er kun holdinddeling og trænere om tirsdagen; torsdag og lørdag finder man sammen med "medløbere" på eget initiativ.

 

Gåhold

For dig som gerne vil gå en tur i godt selskab og få dig rørt. Gang er glimrende motion og en god måde at komme væk fra sofaen og fjernsynet!

 

Royal Run

Royal Run 10 km løbes d. 21. maj i forbindelse med fejring af kronprins Frederiks fødselsdag.

Kronprinsen er en aktiv løber og motionist. Med Royal Run ønsker han at benytte den runde dag til at komme tæt på danskerne med bevægelse som omdrejningspunkt for dagen. Samtidig har han et ønske om at inspirere endnu flere til at komme i gang med at løbe.

Holdet Royal Run er for dem der løber i forvejen, men gerne vil trænes op til at løbe 10 km.

Der trænes hver tirsdag i 9 uger, og det forventes at du træner 2 gange mere om ugen.