Løb med Kom-i-gang (Nybegyndere)

Det grønne Kom-i-gang hold er for dig, der er motiveret for at komme i gang med at løbe, og som ikke har dyrket løb eller særlig meget motion tidligere.
Vi løber ikke i bestemt tempo eller distance. Vi tilpasser det til dig, men med det mål, at du fortsætter med at løbe, gerne på et af de andre hold i EAM Motion. For interesserede på holdet træner vi op til deltagelse på den korte rute i "Løb Med Løbet 2017".

 

Løb med hold Blå

Det blå program henvender sig til dig som endnu ikke løber regelmæssigt eller har motioneret tidligere. Målet med den blå træning er at få dig i storform op til sæsonafslutningen. Formen skal være så optimal, at du får en god oplevelse, når du "løber med" på den korte rute til "Løb Med Løbet 2017". Det blå program er en blanding af gang og løb, f.eks. 3 minutters løb, 1 minuts gang, 3 minutters løb osv. Træningsmængden stiger gradvist fra 20 minutter til 36 minutter. Der er blå træning hver tirsdag med holdleder til at holde tiderne. Foruden tirsdagstræningen vil det være godt, hvis du går en eller to korte ture hver uge.

 

Løb med hold Gul

Det gule program henvender sig til dig som kan finde på at tage cyklen eller gå en tur en til to gange om ugen. Målet med den gule træning er ligeledes at få dig i storform op til sæsonafslutningen. Du skal også have en god oplevelse, når du "løber med" på den korte rute til "Løb Med Løbet 2017". I det gule program øger vi hurtigere andelen af minutter med løb i forhold til andelen af minutter med gang. Træningsmængden stiger gradvist fra 26 minutter til 45 minutter. Der er gul træning hver tirsdag med holdleder til at holde tiderne. Foruden tirsdagstræningen vil det være godt, hvis du går to korte ture hver uge.

 

Løb med hold Lilla

Det lilla program henvender sig til dig, der allerede løber lidt eller dyrker en anden idræt en gang om ugen. Målet med den lilla træning er at kunne løbe den korte rute til "Løb Med Løbet 2017". Træningsmængden stiger gradvist fra 30 minutter til 61 minutter, og tempoet er lidt højere end på det gule hold. Der er lilla træning hver tirsdag med holdleder til at holde tiderne. Foruden tirsdagstræningen vil det være godt, hvis du går to ture hver uge - evt. med en ekstra løbetur.

  

Løb med hold Rød

Det røde program henvender sig til dig, som løber regelmæssigt. Målet for den røde træning er den lange rute til "Løb Med Løbet 2017". I modsætning til øvrige programmer, der er baseret på tid, nemlig minutter, er det røde program baseret på distance, nemlig kilometer. Der er umiddelbart ingen gang i det røde program og ikke altid en holdleder. Til gengæld opfordrer vi dig til at komme alle 3 gange om ugen, når Esbjerg Atletik og Motion har fælles træning. Meningen er, at du fra første træning skal løbe sammen med erfarne løbere fra Esbjerg Atletik og Motion. Der vil således være flere røde hold, der løber med forskellig hastighed, men alle hold løber den samme rute og samme distance. Får du startet på et rødt hold, der løber lidt for hurtigt, kan du altid lade dig falde tilbage og blive opslugt af næste hold. De erfarne løbere fra Esbjerg Atletik og Motion vil guide dig rundt på aftalte ruter i Vognsbølsparken, Hospitalsskoven og Nørreskoven. Når du har løbet den aftalte distance, kan du forlænge turen i det omfang, som din form tillader.